Jamaat protests baseless reports published in The Daily Star and the daily Prothom Alo

Mr. Hamidur Rahman Azad, central executive committee member of Bangladesh Jamaate Islami have issued a statement last Monday protesting the publishing of false and misleading reports in the vernacular national dailies The Daily Star (English) and the daily Prothom Alo (Bengali). Mr. Azad was referring to the reports published on the front pages of The Daily Star and the daily Prothom-Alo titled “Terror on Hindus, BNP-Jamaat men vandalise 130 houses, burn another 10 in Abhaynagar”, and “12 Hindu houses set ablaze and 130 vandalized in Avoynagar” respectively.

In his statement, he said that the two false reports are totally baseless. Members of Jamaat and Shibir are in no way whatsoever involved with the mentioned incident of attack, arson and vandalism on the Hindu communities in Malopara village of Avoynagar, Jessore.

 He further said that Banlgadesh Jamaate Islami does not believe in communalism and ethnical or religious division among the population of the country. Rather Jamaat has always protested and taken a strong moral stand against the attack, arson and vandalism on the minority communities. He called for an impartial investigation into the referred incident and exemplary punishment of those found responsible, and urged the Government to take necessary and effective steps to bring an end to such terrorist attacks and horrendous crimes.

 He urged the Daily Star and Prothom Alo authorities to refrain from publishing such false and baseless reports against Bangladesh Jamaat-e-Islami.

Translated from the Daily Sangram 

ডেইলি স্টার ও প্রথম আলো পত্রিকায় প্রকাশিত ভিত্তিহীন প্রতিবেদনে জামায়াতের নিন্দা

দ্য ডেইলি স্টার পত্রিকার প্রথম পৃষ্ঠায়  Terror on Hindus, BNP-Jamaat men vandalise 130 houses, burn another 10 in Abhaynagar” শিরোনামে এবং প্রথম আলো পত্রিকার প্রথম পৃষ্ঠায় “অভয়নগরে হিন্দুদের ১২ বাড়িতে আগুন ১৩০টি ভাংচুর” শিরোনামে প্রকাশিত মিথ্যা রিপোর্ট দু’টির তীব্র নিন্দা ও প্রতিবাদ জানিয়ে জামায়াতে ইসলামীর কেন্দ্রীয় নির্বাহী পরিষদ সদস্য হামিদুর রহমান আযাদ গতকাল সোমবার বিবৃতি দিয়েছেন।

বিবৃতিতে তিনি বলেন, এ মিথ্যা রিপোর্ট দু’টির কোন ভিত্তি নেই। যশোর জেলার অভয়নগর উপজেলার মালোপাড়ার কোন হিন্দু গ্রামে হিন্দুদের কোন বাড়িতে কথিত হামলা, অগ্নিংযোগ ও ভাংচুরের ঘটনার সাথে জামায়াত-শিবিরের কারো কোন সম্পর্ক নেই।

তিনি বলেন, জামায়াতে ইসলামী কখনো সাম্প্রদায়িকতায় বিশ্বাস করে না। বরং সংখ্যালঘুদের বাড়ি-ঘরে হামলা, অগ্নিসংযোগ ও ভাংচুরের ঘটনা সবসময়ই ঘৃণা করে থাকে। অভয়নগরে হিন্দু বাড়িতে কথিত হামলার ঘটনার নিরপেক্ষ তদন্ত করে হামলাকারীদের তিনি দৃষ্টান্তমূলক শাস্তি দাবি করেন। এ ধরনের সন্ত্রাসী কর্মকা- বন্ধের ব্যাপারে নিরপেক্ষভাবে প্রয়োজনীয় পদক্ষেপ গ্রহণের জন্য তিনি সরকারের প্রতি আহ্বান জানান।

জামায়াতে ইসলামীর বিরুদ্ধে ভিত্তিহীন মিথ্যা রিপোর্ট প্রকাশ করা থেকে বিরত থাকার জন্য তিনি দ্য ডেইলি স্টার ও প্রথম আলো পত্রিকা কর্তৃপক্ষের প্রতি আহ্বান জানান।

Advertisements
This entry was posted in News and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s